השנה החולפת היתה ללא ספק שנה חריגה במשק הישראלי. המחאה, המלחמה, הריבית העולה – כולם השפיעו על ענף הרכב ועל תחום הרכבים המשומשים בפרט.
במבט לשנה הקרובה, זו ההזדמנות להבין לאן הולך השוק ומה משפיע על ההחלטות של הישראלים ברכישת רכב.
הריבית הגבוהה והמלחמה השפיעו על השוק – אך הביקוש התאושש בסוף השנה
העלאות הריבית, שהחלו ב-2022, הפכו את הצעות המימון לרכבים יד שניה להרבה פחות אטרקטיביים, מה שהוביל ישראלים רבים לבחור ברכבים בתקציבים נמוכים יותר.
כאשר מוסיפים לכך את אי הוודאות סביב תוצאות המלחמה, לא היה מפתיע לגלות מגמת ירידת מחירים בשוק המשומשות. באופן לא מפתיע, גם שוק רכבי היוקרה רשם ירידה בביקושים.
עם זאת, בתחילת השנה הנוכחית נרשמה הפתעה – על פי הנתונים של אתר יד2, האתר הגדול בישראל בתחום מכירת הרכבים, במהלך 2023 כולה נרשמה ירידה של 9% בביקושים (כמות הפניות למודעות רכב), אבל בחודשיים הראשונים של השנה נרשם גידול של 13% לעומת החודשיים המקבילים שנה קודם לכן.
מה יכולה להיות הסיבה? על פי המומחים של יד2, ככל הנראה מדובר בעלייה אחרי עצירה של הביקושים על רקע המלחמה, כחלק מתקופת 'חזרה לשגרה'. מעבר לכך, הנתונים המאקרו-כלכליים הפכו את שוק היד שניה לרלוונטי יותר מתמיד.
1 צפייה בגלריה
רכב
רכב
רכב
(shutterstock)
התחזית לעתיד הקרוב: הביקוש לרכבי יד שניה יגדל
נכון לעכשיו, התחזית המרכזית לשנה הקרובה כוללת בעיקר אי ודאות.
התחזית (הזהירה) של מומחי הרכב של יד2, היא להמשך מגמת ירידות המחירים בשוק הרכבים המשומשים בחודשים הקרובים, על רקע הקשיים בהשגת מימון משתלם והמצב הכלכלי בעקבות המלחמה.
הביקוש צפוי להמשיך לבטא את השינויים במציאות, אך ישנה ציפייה לגידול בביקוש לרכבים משנתונים נמוכים יותר.
מצידו השני של שוק המשומשות, ישראלים רבים עשויים לוותר על רכישת רכב חדש, על רקע עלייה במחירים בעקבות עליית שערי המטבע והזינוק במיסוי על רכבים חשמליים.
ב-2024, רכישת רכב משומש עומדת להיות משתלמת מאי פעם מבחינת Value for money – אחרי הכל, לישראלים אין הרבה סיבות לקנות רכב חדש במחיר שרק הולך ומזנק בשנים האחרונות, ולאבד קרוב ל-40% משווי הרכב תוך 3 שנים.
לעומת זאת, רכב בן מספר שנים, מטופל בקביעות ועם ק"מ סביר, מציע פתרון אופטימלי מבחינת הערך המתקבל מהתקציב. ב-2024, גם רכבים בני 3-4 שנים מגיעים עם אבזור בטיחות מתקדם ואביזרי נוחות כמו מולטימדיה וכד'.
איך שומרים על שקט נפשי ברכישת רכב ב-2024? כל היתרונות של סוכנות רכב
רגע לפני שאתם יוצאים לחיפושים אחרי רכב יד שניה, חשוב מאוד לדעת כיצד להבטיח ראש שקט ברכישה.
במציאות שכזו, פנייה לסוכנות רכב מציעה רכישה עם 'אמא ואבא', עם הרבה יתרונות ופחות כאב ראש.
סוכנויות רבות מציעות עסקאות טרייד אין שחוסכות בזמן, בטרחה ובבירוקרטיה של מכירת רכב בשוק הפרטי. מעבר לכך, סוכנויות מציעות תנאי מימון בהתאמה אישית ובאופן נוח. במקרים רבים ניתן לקחת את ההלוואה בסוכנות עצמה, מה שמאפשר להשלים את עסקת הרכישה ללא עיכובים מיותרים.
סוכנות רכב מציעה מגוון רחב, מה שמאפשר לכם לבצע השוואה חכמה. חלק גדול מסוכנויות הרכב מציעות אחריות מסוימת על חלקי הרכב.
חלק מסוכנויות הרכב מציעות טיפולים תקופתיים במחירים נוחים ומסובסדים לקוני הרכבים. התיעוד של הטיפולים משמש בתור אסמכתא עבור מכירת הרכב בעתיד מבחינת היסטוריית טיפולים.
באתר יד2 תוכלו למצוא מגוון עצום של יותר מ-22,000 רכבים מיותר מ-1,200 סוכנויות רכב ברחבי הארץ.
פורסם לראשונה: 16:12, 04.03.24